subscribe now

ICA Young Professionals logo ICA Young Professionals

In cooperation with ICA

De kracht van geven (Dutch Only)

18 January 2021

date
18 January 2021 16:00-18:00
location

Het hoge woord is eruit. We zitten nog minimaal 3 weken samen thuis. Een domper voor veel mensen, laat staan de eenzaamheid en de economische gevolgen waar zoveel van ons mee te kampen hebben. Hoe komen we hier doorheen? Samen? Zoals Rutte dit herhaaldelijk benoemt. Het antwoord is simpel; door elkaar te helpen. Nog nooit ontstonden er zoveel burgerinitiatieven, groot en klein. Van mensen die boodschappen halen voor hun bejaarde buurman tot vrijwillige coachingsgesprekken voor jongeren met een leerachterstand. Temidden van de ellende kleine bakens van hoop, mensen die de handen uit de mouwen steken en elkaar helpen. Dát is de kracht van geven.

Webinar Get it done - ‘De kracht van geven’
Wij geloven dat het de hoogste tijd is om meer te denken vanuit ‘wij’ dan vanuit ‘ik’. Deze mindshift is voor iedereen beter; als individu, als maatschappij en uiteindelijk ook voor onze toekomst. Maar dit vergt een nieuwe manier van denken. Eentje die begint bij wat we kunnen bijdragen, in plaats van wat er te halen valt. Het geheime ingrediënt? Zowel de wetenschap, als de filosofie als verschillende religies bewijzen dat deze manier van doen uiteindelijk tot een gelukkig en betekenisvol leven leidt.

Deelnemen?
Op Blue Monday, de meeste depressieve dag van het jaar, gaat Hanna Verboom in gesprek met een aantal inspirerende denkers en echte doeners zoals o. a. jongerenvertegenwoordiger Talitha Muusse, presentator Eric Corton en oprichter van Because We Carry Steffi de Pous over dit onderwerp. Hoe werkt dit? In het klein? En wat heb ik te geven?

Maandag 18 januari 16u-18u. Kaartjes zijn gratis te verkrijgen via www.getitdone.org

Over Get it done
Stichting Get It Done is in 2009 opgericht als één van de eerste crowdfunding platforms van Nederland. Get It Done heeft sinds de start wereldwijd sociale, kleinschalige projecten succesvol opgezet. Na zich voornamelijk op crowdfunding te hebben gericht, slaat Get it Done begin 2021 een nieuwe richting in waarbij een ‘nieuwe manier van doen’ centraal staat. Zo blijft Get it done mensen activeren om iets voor anderen te doen maar wil hen daarnaast helpen ontdekken hoe dit direct bijdraagt aan hun eigen gevoel van betekenis.